Pagina's

03 april 2013

Exposure: The fashion world of Jean Paul Gaultier


Normaal gesproken houd ik er niet zo van om naar een museum of expositie te gaan, maar heel soms zie ik reclame voor een expositie en dan lijkt het me wel gaaf om daar heen te gaan. 
Zo zag ik dit weekend een reclame voor de tentoonstelling over Jean Paul Gaultier, een van de grootste modeontwerpers van de afgelopen jaren en ook wel bekend om zijn bustiers en matrozenstreepjes. 

Modeontwerpers vind ik interessant. Hoe zij hun eigen label hebben opgezet en statements steeds terug laten komen in collecties, waardoor ze hun eigen identiteit en herkenningspunten creëren is knap. Natuurlijk zit daar ook een heel marketingteam achter, maar toch vind ik het bijzonder. Het lijkt me dan ook enorm leuk om naar deze tentoonstelling in de Kunsthal in Rotterdam te gaan. Waarschijnlijk dat ik dat in de meivakantie ga doen en dat ik er dan maar meteen een middagje Primark achteraan plak! 

Via de site van de Kunsthal kun je meer informatie op zoeken over deze en over natuurlijk nog veel meer andere tentoonstellingen die je kunt bezichtigen. De inleiding heb ik geciteerd:
,,In het voorjaar van 2013 presenteert de Kunsthal Rotterdam met trots de tentoonstelling ‘The Fashion World of Jean Paul Gaultier: From the Sidewalk to the Catwalk'. Gaultier is met zijn creaties en cutting-edge designs beeldbepalend in de mode van de afgelopen 35 jaar tot nu. De eerste internationale tentoonstelling van deze gevierde en befaamde Franse couturier geeft een spectaculair overzicht van zijn uitgebreide oeuvre. De tentoonstelling markeert het 35-jarig bestaan van zijn modelijn en is tot stand gekomen dankzij een internationale samenwerking tussen het Montreal Museum of Fine Arts, Maison Jean Paul Gaultier in Parijs en de Kunsthal Rotterdam. In een wervelend tentoonstellingsontwerp komt de wereld van Gaultier tot leven.
Nathalie Bondil, directeur en hoofdcurator van het Montreal Museum of Fine Arts wilde een tentoonstelling creëren over Jean Paul Gaultier vanwege zijn grote gevoel voor menslievendheid, zijn technische virtuositeit en zijn onbevangen visie op de samenleving, waarin iedereen trots kan zijn op zijn of haar eigen identiteit.''
Bron/meer lezen?: Kunsthal site, the fashion world of Jean Paul Gaultier




Foto's: www.kunsthal.nl

Zouden jullie hierheen gaan of zijn jullie misschien hier al wel geweest?
Ik ben benieuwd!

Liefs,
Fréderique

Geen opmerkingen:

Een reactie posten